Asiakastarina

Sosiaalisen median markkinointi sai uutta buustia SisältöSankari-valmennuksesta

Laukanharjun Eläinpalveluiden sosiaalisen median markkinointi kehittyi Murumedian SisältöSankari-valmennuksessa. Yrittäjä Emmi Sohkasen kynnys julkaista someen madaltui, julkaisutahdista tuli säännöllisempää ja somesisällöistä tuli asiakaslähtöisempiä.

Eläintenkouluttaja Emmi Sohkanen mustan labradorinnoutajanjsa vieressä, katsovat kameraan. Emmin sosiaalisen median markkinointi sai uutta buustia Murumedian SisältöSankari-valmennuksesta.

”Kun kuulin ensimmäistä kertaa Murumedian SisältöSankari-valmennuksesta, ajattelin ensin, että tällaisia valmennuksia on jo ihan hirveästi. Ehdin myös ajatella, etten kehtaa mennä valmennukseen, kun en ymmärrä markkinoinnista mitään. Yritykseni sosiaalisen median markkinointi kaipasi kuitenkin lisää tehoja, joten uskaltauduin varaamaan ajan maksuttomaan alkukartoitukseen.

Huomasin jo alkukartoituksessa, että huoleni oli turha. SisältöSankari-valmennuksessa asiat selitetään ymmärrettävästi, eivätkä asiat menneet yli hilseen, vaikka siinä tulikin paljon uutta. Sain jo ensimmäisessä tapaamisessa uusia ideoita, ja ajatukseni esimerkiksi sosiaalisen median markkinointiin kirkastuivat.

Laukanharjun Eläinpalveluiden some oli surkeassa jamassa ennen valmennusta. Julkaisutahti oli epäsäännöllistä, ja minulla saattoi olla pitkiäkin taukoja, etten postannut mitään. Yksi syy oli se, että minulla oli korkea kynnys tehdä somejulkaisuja. Kuvittelin, että julkaisuiden pitää olla kuin joku tutkinnon päättötyö.

Verkkosivujen sisältöjen kanssa tuskailin myös. Omille teksteilleen sokeutuu, ja niitä on vaikea katsoa ulkopuolisen silmin. Koin, että minulla oli tarve ulkopuolisen ihmisen mielipiteelle verkkosivusisältöjenkin suhteen.

Sisällöntuotannon keskiössä asiakkaiden tarpeet ja ongelmat

SisältöSankari-valmennuksessa opin, ettei verkkosivusisällöissä kyse ole siitä, mitä minä haluan siellä kertoa, vaan mitä verkkosivuille tuleva haluaa siellä nähdä. Lähdin muokkaamaan tekstejä asiakaslähtöisempään suuntaan. Mietin, mitkä ovat asiakkaideni ongelmat ja tarpeet, joita voisin Laukanharjun Eläinpalveluiden kotisivujen sisällöissä ratkaista.

Someen sain apuja myös. Sain ravisteltua itseltäni turhan kriittisyyden pois ja tajusin, ettei yhdessä julkaisussa tarvitse olla kaikkea tietoa, mitä aiheesta on sanottavaa. Kun sisäistin, ettei yhtä julkaisua kannata hinkata viittä tuntia, myös kynnys somejulkaisuiden tekemiseen madaltui. Aloin lyhentämään ja selkeyttämään tekstejä, ja tekemään enemmän kuvakaruselleja.

Kaikessa sisällöntuotannossa pidän kirkkaana mielessä kohderyhmän. En tee sisältöjä enää kollegoilleni tai itselleni, vaan asiakkailleni.

Sosiaalisen median markkinointi toi myös uusia asiakkaita

SisältöSankari-valmennuksen jälkeen en ole enää kokenut markkinointia niin hankalana. Tiedän, mihin digimarkkinoinnissa kannattaa keskittyä ja ymmärrän eri markkinointikanavien tarkoituksen paremmin. Aiemmin en esimerkiksi tiennyt, millainen merkitys blogilla on yrityksen näkyvyyteen. Näiden sisäistämisen myötä motivaationi arvoa tuottavan sisällön tekemiseen on kasvanut.

SisältöSankari-valmennuksen myötä olen myös oppinut, että sosiaalisen median markkinointi toimii hyvin, kun teen asiakkailleni arvoa tuottavaa sisältöä. Sosiaalisen median kautta olen alkanut saada myös kurssi-ilmoittautumisia uusilta asiakkailta, ja julkaisutahdin tihentymisen myötä olen saanut lisää seuraajia sometileilleni.

Olen alkanut tarjota hiljattain koirien ruokintaneuvontaa, ja uskon, että sosiaalisen median markkinointi auttaa myös uusien asiakkaiden saamista tällä saralla. Somen kautta voin rakentaa asiantuntijabrändiäni, ja saan sitä kautta luottamusta kasvatettua asiakkaiden suuntaan.”

Emmi Sohkanen
Eläintenkouluttaja, yrittäjä
Laukanharjun Eläinpalvelut

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top