Miksi somemarkkinointi on tärkeää?

Somessa ovat nykyään jo lähes kaikki. Somemarkkinointi mahdollistaa sen, että pienetkin yritykset voivat saada näkyvyyttä siinä missä isommatkin.

Murumedia Mari Rossi
Murumedia Mari some sisällöntuotanto

Ovatko yrityksesi sometilit jääneet oman onnensa nojaan? Onko Sinulla puutetta ideoista, mitä sometilille voisi julkaista?

Jos näin on, voi sosiaalisen median sisällöntuotanto olla järkevää ulkoistaa ammattilaiselle. Murumedia auttaa tarvittaessa myös sometiliesi ylläpidossa. Ja Sinä voit keskittyä täysillä omaan ydinliiketoimintaasi!

Sosiaalinen media on loistava paikka kommunikoida asiakkaiden tai potentiaalisten asiakkaiden kanssa, lisätä vuorovaikutusta, jakaa tietoa yrityksestäsi ja palveluistasi sekä tuoda esille omaa osaamistasi.

Säännöllinen ja aktiivinen esillä oleminen sosiaalisessa mediassa vaatii kuitenkin panostusta, aikaa sekä myös visuaalista näkemystä, ideoita sekä kirjoitus- ja valokuvaustaitoa.

Somemarkkinointi voidaan jakaa maksuttomaan ja maksulliseen somemarkkinointiin. Murumedia auttaa yritystäsi etenkin orgaanisen näkyvyyden saamisessa sosiaalisessa mediassa, kun omat resurssisi eivät siihen riitä.

Luomme yrityksellesi somestrategian somekalentereineen ja vuosikelloineen, mietimme visuaalisen ilmeen, teemme yrityksellesi brändi-ilmeen mukaiset somekuvapohjat ja tuotamme tilillesi kiinnostavaa ja seuraajillesi arvoa tarjoavaa sisältöä.

Ota yhteyttä Murumediaan, kun tarvitset apua Facebookin, Instagramin tai LinkedInin sisällöntuotannossa ja ylläpidossa!

Somesuunnitelmat

Somesuunnitelma rakentuu näiden kysymysten ympärille:

  • Mikä on yrityksesi toimintaa ohjaava idea, entä palvelulupaus?
  • Miksi yrityksesi on somessa?
  • Mitkä ovat sosiaalisen median tavoitteet?
  • Ketä haluat tavoitella somessa? Entä ketä todelliset seuraajasi ovat?
  • Miksi yrityksesi sometiliä halutaan seurata?
  • Millainen sisältö tarjoaa hyötyä tilisi seuraajille?

Kun nämä asiat on tarkkaan mietitty, rakennetaan vuosikello, johon merkitään yrityksesi markkinoinnin painopisteet eri vuodenajoille ja kuukausille. Sen jälkeen valitsemme somekanavat, mietitään sisältöteemat sekä somejulkaisujen aiheet, rakennetaan valmis hashtag-lista sekä tehdään viikkokohtainen somekalenteri.

Murumedialta voit tilata yrityksellesi pelkän somesuunnitelman ja laatia postaukset itse, tai voit tilata myös valmiit sometekstit, somekuvapankin ja somekuvapohjat tietylle ajanjaksolle. Murumedia voi myös hallinnoida sometiliäsi hoitamalla somen ylläpidon.

Sosiaalisen median sisällöntuotanto

Sometili huutaa tyhjyyttään, mutta mitä ihmettä sinne tänään keksisi postata? Tämä on yrityksille yleinen ongelma, kun yrityksen toiminnan painopiste on täysin muualla kuin sosiaalisessa mediassa.

Kiireessä on vaikea luoda laadukasta kuva- ja tekstisisältöä, ja ilman kunnollista suunnitelmaa julkaisut ovat irrallisia ja sometilistä tulee sekava.

Sekava sometili, kirjoitusvirheitä vilisevät postaukset ja tärähtäneet kuvat antavat yrityksestäsi hutiloivan ja epäammattimaisen kuvan. Jos edellisestä postauksestasi on aikaa kaksi kuukautta, ei se varsinaisesti herätä luottamusta.

Parhaita tuloksia tuottava julkaisuväli yhdessä kanavassa on vähintään kahdesta kolmeen postausta viikossa.

Murumedia auttaa yritystäsi luomaan kiinnostavaa sisältöä, joka herättää luottamusta ja innostaa oikeaa kohdeyleisöä jatkamaan tilisi seuraamista!

Teemme somepostauksien tekstit ja tarvittaessa voimme käydä ottamassa yrityksessäsi paikan päällä myös valokuvia, joista rakennamme valmiin somekuvapankin käyttöönne. Hyvät somekuvat ovat yrityksesi visuaalisen ilmeen mukaisia, laadukkaita ja herättävät mielenkiinnon somessa.

Brändisi mukaiset somekuvapohjat

Eri somekanavien virallisten kuvakokojen mukaan rakennetuissa somekuvapohjassa on valmiina yrityksesi logo ja elementit sekä yrityksesi graafisen ohjeiston mukaiset fontit ja värit.

Sinun tehtävänäsi on vain lisätä pohjien päälle tekstit ja kuvat sekä julkaista somepostaukset, ellet sitten halua ulkoistaa myös niiden tekemistä meille.

Ota yhteyttä Murumediaan, niin laaditaan juuri teidän käyttöönne yrityksesi visuaalisen ilmeen mukaiset somekuvapohjat! Saat myös selkeät ohjeet pohjien käyttöön.

Miksi somekuvapohjia kannattaa käyttää?

  • Yrityksestäsi välittyy ammattimaisempi kuva, kun samat värit, fontit ja muut graafiset elementit toistuvat kaikissa viestinnässä, muun muassa somessa, verkkosivuilla ja mainoksissa.
  • Yhtenäinen ilme sosiaalisen median tililläsi herättää luottamusta ja antaa asiantuntevan ja selkeän vaikutelman.
  • Tunnistettava ilme somessa jää mielen ja auttaa erottautumaan kilpailijoista.
  • Eri somekanavien virallisten kuvakokojen mukaisten somekuvapohjien avulla somen päivittäminen on nopeaa ja helppoa.

Kannattaako somemarkkinointi ulkoistaa?

Sosiaalisesta mediasta saa parhaan hyödyn silloin, kun sitä tehdään laadukkaasti, tavoitteellisesti, yhtenäisen ilmeen mukaisesti ja säännöllisesti. Aina resurssit eivät kuitenkaan riitä.

Sosiaalisen median ylläpidon ulkoistaminen on järkevä vaihtoehto, kun some vie yöunesi ja kalenteristasi liikaa aikaa.

Sosiaalisen median ylläpitoon kuuluu:

  • Sometilien avaaminen (Facebook, Instagram ja LinkedIn)
  • Somekuvapohjien tekeminen
  • Somepostausten tekeminen ja julkaiseminen sovitusti, yleensä kaksi kertaa viikossa per kanava
  • Kommentteihin reagoiminen
  • Analytiikan seuraaminen ja siitä raportoiminen
  • Johtopäätösten tekeminen ja tarvittaessa strategian muuttaminen, jotta päästään asetettuihin tavoitteisiin.

Somemarkkinointi on asia, johon kannattaa panostaa. Ilman maksettua mainontaakin yrityksesi voi saavuttaa tuloksia somessa, kun sisällöt ovat kunnossa.

Kun annat sosiaalisen median ylläpidon Murumedian käsiin, huolehdimme siitä, ettei somekanavasi uinu vaan se tarjoaa relevanttia, kohderyhmääsi kiinnostavaa ja laadukasta sisältöä säännöllisesti!

Pyydä tarjous tai valitse valmiista paketeistamme sinulle sopivin!

Murumedian yrittäjä Mari Rossi somen_ylläpitopalvelu

Hyvä sisältö erottuu!

LinkedIn-icon
Instagram-icon
Scroll to Top