Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto

Laadukas, hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on yrityksesi näkyvyyden ja brändin rakentamisen kannalta oleellisin osa markkinointia.

Hakukoneoptimoidut verkkosivut parantavat yrityksesi näkyvyyttä Googlessa ja muissa hakukoneissa, ja arvoa tuottava sisältö esimerkiksi somessa ja uutiskirjeissä houkuttelee ja sitouttaa asiakkaasi.

Murumedian yrittäjä Mari-Anna Rossi asiakastapaamisessa, hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto
Murumedian yrittäjä Mari-Anna Rossi sohvalla koirien kanssa

Mietitkö, miten verkkosivusi saisivat lisää näkyvyyttä Googlen hakutuloksissa?

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto yrityksesi verkkosivustolla ja blogissa on yksi parhaista (ellei paras!) keinoista saavuttaa ilmaista näkyvyyttä yrityksellesi.

Panostamalla hakukoneoptimointiin nyt, rakennat yrityksellesi vahvan pohjan, joka tuo pitkällä tähtäimellä yrityksellesi lisää näkyvyyttä ja asiakkaita korkoa korolle -ilmiön tavoin.

Laadukas sisältö esim. uutiskirjeissä ja lehdistötiedotteissa luo yrityksestäsi asiantuntevan, luotettavan ja uskottavan kuvan. Se myös erottaa yrityksesi kilpailijoista ja parantaa asiakaskokemusta.

Sisältömarkkinointi houkuttelee ja sitouttaa

Blogitekstit ovat hyvä esimerkki Murumedian tuottamasta sisältömarkkinoinnista.

Sisältömarkkinoinnin pääajatus on asiakkaan auttaminen kiinnostavan ja houkuttelevan sisällön avulla. Juju on siinä, että asiakkaat hakeutuvat yrityksesi kanssa vuorovaikutukseen omasta halustaan. Sisältömarkkinointi palvelee pitkään, sillä sisällöt jäävät elämään esimerkiksi yrityksesi verkkosivuille.

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto blogiin kannattaa, sillä se tuo Googlesta jatkuvasti uusia kävijöitä verkkosivuillesi ja myös jatkuvasti uusia asiakkaita – ja vieläpä täysin ilmaiseksi.

Blogit tarjoavat siis hyödyllistä tietoa ja vinkkejä asiakkaillesi ja parantaa verkkosivustosi näkyvyyttä Googlessa. Säännöllinen blogin pitäminen kannattaa siis monin tavoin, ja siihen kannattaa panostaa.

Myös uutiskirjeet ovat sisältömarkkinointia. Asiakkaallesi arvoa tarjoava uutiskirje edistää yrityksesi myyntiä ja muita tavoitteita.

Hyvä uutiskirje ei tyrkytä, vaan sitouttaa asiakkaasi yritykseesi loistavan sisällön avulla. Uutiskirjeistä tilaajasi saavat hyödyllistä tietoa tai vinkkejä omaan tekemiseensä.

Hyvän uutiskirjeen jokainen kohderyhmään kuuluva haluaa tilata!

Kun oma aikasi tai osaamisesi ei riitä laadukkaiden blogitekstien tai uutiskirjeiden kirjoittamiseen, ota yhteyttä Murumediaan!

Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto yrityksesi verkkosivuille

Oletko uusi yrittäjä ja tarvitset yrityksellesi verkkosivut? Tai oletko toiminut alalla jo pidempään, mutta verkkosivusi eivät sijoitu Googlen hakutuloksissa riittävän korkealle?

Verkkosivuteksteihin kannattaa todella panostaa, sillä niillä on huikea merkitys siihen, miten yrityksesi verkkosivut tulevat näkymään Googlessa. Kun tekstien hakukoneoptimointi eli SEO avainsanatutkimuksineen on tehty huolella, saat jatkuvasti lisää kävijöitä verkkosivuillesi.

Myös hyvät verkkosivutekstit ja hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto ovat sisältömarkkinointia, joiden ansiosta kohdeyleisösi itse hakeutuu yrityksesi luokse.

Murumedia tuottaa yrityksesi verkkosivuille asiakkaille arvoa tuottavia, hakukoneoptimoituja tekstejä, kuten palvelu- ja tuote-esittelyitä, yritys-, yrittäjä- ja asiakastarinoita sekä blogiartikkeleja. Alihankkijoidemme kautta saat myös verkkosivutoteutukset. Kysy lisää!

Yritys- ja asiakastarinat verkkosivuille ja someen

Kaikki rakastavat kuulla hyviä tarinoita! Ihmiset ovat kertoneet tarinoita toisilleen aina, ja ne jäävät elämään.

Tarinat muistetaan. Ne herättävät tunteita, saavat haluamaan kuulla lisää. Hyvä tarina yrityksesi takana erottaa sinut muista ja auttaa muodostamaan tunnesiteen asiakkaan kanssa.

Tarinat jäävät mieleen tutkitusti paremmin kuin faktat, joten mikset kertoisi yrityksestäsi tarinalla? Hyvä yritystarina viestii asiakkaallesi yrityksesi brändistä ja arvoista kiinnostavasti ja mieleenpainuvasti.

Muista, että tarina ei ole se, että yrityksesi valmistaa mekkoja kierrätyskankaasta ja liikevaihtosi on 50 000 euroa. Se, mitä yrityksesi tekee, ei sinällään ole kiinnostavaa, vaan se, mitä on yrityksen ja yrittäjyytesi taustalla ja millaisia ongelmia sinä voit palvelullasi tai tuotteellasi ratkaista.

Tekstien tuottamisessa oikeinkirjoitus on tärkeää, mutta tarinankerronnassa vielä sitäkin tärkeämpää on, että ne osuvat oikeaan kohderyhmään. Samaistuttava tarina herättää kohdeyleisön kiinnostuksen ja sitouttaa asiakkaat yritykseesi.

Murumedia tekee niin yritys-, asiakas- ja työntekijätarinat kuin muutkin tekstisisällöt aina taustoihin paneutuen. Mitkä ovat yrityksesi ostajapersoonat, unelma-asiakkaat, palvelulupaus, visio, arvot ja tone of voice? Jos näitä ei yrityksellesi ole vielä kirjattu ylös, mietitään ne yhdessä, sillä se työ kannattaa tehdä!

Murumedia on apunasi myös asiakastarinoiden kirjoittamisessa. Haastattelemme asiakasyrityksesi edustajan ja kirjoitamme tarinan haastattelun pohjalta. Asiakasyritys luonnollisesti tarkastaa tekstin ennen kuin se julkaistaan.

On moninkertaisesti tehokkaampaa, että asiakkaasi kertoo tuotteestasi, palvelustasi tai siitä, miten hommat yrityksesi kanssa sujuivat, kuin että itse kertoisit siitä. Asiakastarinoilla kasvatat luottamusta yritystäsi kohtaan, parannat yrityksesi imagoa ja saat rutkasti lisää myyntiä!

Murumedia auttaa Sinua kirkastamaan yrityksesi tarinan. Ota yhteyttä, niin mietitään yhdessä, mikä on se tarina, jonka Sinun asiakkaasi haluavat kuulla! Ota yhteyttä!

Murumedian yrittäjä Mari-Anna Rossi tekee hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa tietokoneella

Tekstit natiivimainoksiin

Olet varmaan lukenut lehteä, jossa vastaan tulee tekstipainotteinen juttu, mutta ylälaidassa lukee mainos. Kyseessä on natiivimainos, eli mainos, joka esiintyy luontevasti journalistisen julkaisun seassa. Sen on sisällöltään erotuttava selkeästi mainokseksi, mutta se tarjoaa lukijalle yhtä kiinnostavaa sisältöä luettavaksi, kuin journalistiset jututkin.

Hyvä natiivimainos kertoo tarinaa, herättää kiinnostusta eikä tyrkytä. Natiivimainoksen parissa lukija viettää aikaa ja saa lukijan muistamaan brändisi tavallista mainosta paremmin.

Natiivimainonta sopii yrityksille, jotka tavoittelevat suurta yleisöä, sillä se tavoittaa tehokkaasti laajan kohderyhmän. Jos ja kun natiivimainonta on Sinulle ajankohtaista, saat Murumedialta mainoksiisi laadukkaat tekstit, jotka herättävät kiinnostusta ja jäävät lukijan mieleen!

Kiinnostusta herättävät lehdistötiedotteet

Kun yritykselläsi on jotain kiinnostavaa kerrottavaa, kannattaa tieto ehdottomasti jakaa medioihin. Jos uutiskynnys ylittyy, saa yrityksesi lehtijutun muodossa todella arvokasta näkyvyyttä ilman maksettua mainontaa! Lehtijuttu on myös mainosta tehokkaampi ja uskottavampi.

Hyvä lehdistötiedote herättää kiinnostuksen medioissa, kun siitä löytyy oikeasti uutisen arvoinen asia heti otsikosta ja tarkemmin tiedotteen alusta. Toimituksissa on usein kiire, joten tiedotteen julkaisumahdollisuutta parantaa, jos lehdistötiedote on kirjoitettu napakasti, ilman kirjoitusvirheitä ja turhia jargoneita.

Tiedote voi olla jo valmiiksi juttumuodossa, eli sen voisi periaatteessa jo sellaisenaan julkaista mediassa. Sitaatit eli henkilöiden kommentit lisäävät tiedotteen arvoa ja kiinnostavuutta.

Murumedialla on pitkä kokemus niin tiedottajan kuin toimittajan ammateista. Jos haluat saada yrityksellesi palstatilaa medioissa, eivätkä omat resurssisi riitä laatimaan tiedotteita, ota yhteyttä!

Tekstien oikoluku ja stilisointi

Kun haluat itse kirjoittaa esimerkiksi yrityksesi verkkosivutekstit, blogit tai uutiskirjeet, voimme auttaa tekstien oikolukemisessa ja stilisoinneissa. Sisällöntuotanto on digimarkkinoinnin kivijalka, ja hyvä sisältö erottuu joukosta. Kun tekstisisällöt ovat kunnossa, annat asiantuntevan, huolellisen ja luotettavan kuvan!

Ota yhteyttä, ja katsotaan yhdessä, miten voisimme parantaa tekstisi luettavuutta ja löydettävyyttä!

Hyvä sisältö erottuu!

LinkedIn-icon
Instagram-icon
Scroll to Top